Úvod Diskuze - poradna

Diskuze - poradna

Potřebujete poradit? Napište nám svůj dotaz a naši odborníci se Vám pokusí odpovědět. Přidat dotaz >>

 


Diskuse (76 komentářů)

Kok, (25. 01. 2010 12:26) Reagovat
Muze se clovek predavkovat vitaminem A kdyz ji hodne jablek a ovoce?
VLAĎKA, (29. 01. 2010 01:07) Reagovat
Teoreticky je to možné, ale opravdu asi pouze teoreticky, protože by bylo nutné sníst mnoho kil ovoce za den a pochybuji, že by se vám to povedlo.:)
PETR, (15. 02. 2010 23:40) Reagovat
Jj, vitamny se můžeš předávkovat pouze, když je bereš formou tablet, kde je jejich koncentrace vysoká, takže na to jediné pozor a ovoce jez kolik chceš.:)PETR
MAREK, (02. 06. 2010 07:29) Reagovat
Pozor: Vy si asi pletete vitamín A a C. Soudím z toho, že ovoce a zelenina obsahuje především céčko. Jinak vitamínem A je pravdpěpodobnější se předávkovat než vitamínem C.Důsledkem předávkování áčkem může být i osteoporóza, tak bacha na to.
JANA, (17. 07. 2010 10:39) Reagovat
Nu, ale áčko je také hodně v zelenině. Proto lze získat nadbytek áčka i z tohoto druhu potravy.
zvedavec, (28. 06. 2010 20:31) Reagovat
Tezko. Vitamin A je obsazen v zivocisnych produktech. V rostlinnych je provitamin A, ktery se teprve v tele (nebo varem) syntetizuje na vitamin A. Provitamin A se vylucuje moci. Problem muze nastat u cukrovkaru, kteri maji pozmeneny metabolismus. Ti si ale zase musi hlidat davkovani cukru, takze to pri rozumnem chovani nehrozi.
ZJ, (02. 09. 2012 13:08) Reagovat
Vitamínem A je velmi těžké se předávkovat, více informací o předávkování naleznete zde:http://vitaminy.ezin.cz/pages/vitamina.html
JITKA, (08. 09. 2010 15:30) Reagovat
Dobrý den,můj dotaz směřuje celkově k vitamínům: Je vhodné je užívat formou tablet v různých potravinových doplncích. Někde jsem četla, že se poté mohou v močovém měchyří tvořit kameny, pokud člověk tyto preparáty užívá déle. Je to pravda?
ALČA, (23. 09. 2010 04:18) Reagovat
Dobrý den,dlouhodobě jsem brala vitamíny, které obsahují vše (jak reklamy říkají od A až po železo). Mluvila jsem o tom se svým praktickým lékařem a ten mi také říkal, že bych vitamíny neměla brát pořád, ale spíš si je nechat na období, které vedou ke sníení imunity, např. na podzim, chřipkové epidemie atd.
ÁJA, (20. 12. 2010 13:05) Reagovat
Jj, s tím souhlasím. Není dobré brát dlouhodobě vitamíny. Já je beru jen, když mám zkouškové na vejšce a v zimě, když jsou všude chřipky.
MONIKA, (16. 01. 2011 10:28) Reagovat
Já beru dlouhodobě vitamín C, protože jsem měla dřív problémy s anémií a céčko podporuje tvoru železa a myslím, že to není na problém, ale možná by se dlouhodobě neměly brát vitamíny, které obsahují hodně prvků.
ŠÁRKA, (31. 03. 2011 04:12) Reagovat
Dlouhodobé užívání vitamínu C určitě není škodlivé. Naopak, je zdraví prospěšné. Nevhodné je užívat dlouhodobě preparáty, které obsahují kompletní výčet vitamínů, tj. např. Centrum a podobné výrobky. Neshazuji je. Určitě jsou dobré v období chřipek či ve stresovém období, ale člověk by je neměl dlouhodoběji užívat.
ŠÁRKA, (29. 09. 2011 12:19) Reagovat
Tak každé užívání tablet, když je dlouhodobé, tak není dobré, i když jde jen o potravinové doplňky. Nejlepší je přijímat vitamíny v ovoce a zelenině.
Hans, (15. 06. 2012 10:48) Reagovat
Potravinové doplňky stojí jen zbytečně hodně peněz. Když už člověk věnuje pozornost nákupu a konzumaci tabletek, proč by nemohl stejnou péči věnovat nákupu a konzumace ovoce a zeleniny. Vyjde to lepší.
Tonda, (05. 12. 2012 06:00) Reagovat
Tak když už člověk bere tyhle preparáty, tak by měl mít přehled o tom, jaké množství určitého prvku je doporučováno a srovnat to s tím, co je v preparátu.
MARTINA, (20. 05. 2011 08:10) Reagovat
Souhlasím, doktor mě také varoval nad nadužívání komplexních vitamínových preparátů. Prý je později tělo přestává zpracovávat a na tomto základě se mohou objevit kameny...Teď nevím, jestli říkal doktor, že v ledvinách či močovém měchýři.
URSI, (27. 10. 2011 08:26) Reagovat
Já nevím, já tedy multivitamíny zobu pravidelně a žádné potíže jsem nikdy neměla a můj doktor ví, že je zoby a nevaroval by mě, že by to bylo něco špatného.
Kekule, (30. 11. 2011 05:55) Reagovat
Stačí když člověk jí normální dávky ovoce a zeleniny pro zajištění příjmu vitamínu A? Nebo je třeba používat potravinové doplňky? Děkuji
KLEA, (30. 11. 2011 14:00) Reagovat
Já myslím, že pokud nemáte žádné zdravotní problémy a nemáte zjištěný doktorem nedostatek nějakého vitamínu či minerálu bohatě stačí pravidelný přísun ovoce a zeleniny.
MARYŠA, (31. 12. 2011 13:43) Reagovat
Ne každý však ovoce a zeleninu jí. Já vím, že všude se píše, jak se jíst má, ale jsou lidi, kteří k ní prostě vztah nemají. Pro ty jsou vitamíny dobré. Také moc ovoci a zelenině nedám.
MANŽEL, (30. 01. 2012 12:05) Reagovat
Já bych taky zeleninu a ovoce vůbec nejedl, ale manželka mi do ní nutí, takže se mi o nějaké ty vítamíny postará.:)
JIRKA, (12. 03. 2012 08:04) Reagovat
jj, mám stejnou zkušenost. Také bych se sám od sebe ovoce či zeleniny nedotkl. Ne že bych k nim měl odpor, ale zkrátka mě to nenapadne a nevyhledávám to. V dětství mě však nutila máma a teď manželka, takže také nějaké ty vitamíny mám.
ANDREJKA, (11. 04. 2012 11:14) Reagovat
Tak já taky málokdy jím ovoce nebo zeleninu, přesto se cítím dobře a nemyslím si, že by mě něco nějak zvlášť chybělo. Vitamíny se někde doženu. Horší je to s vegetariány. Těm chybí maso a bílkoviny doženou mnohem hůř.
VEGETARIÁNKA, (13. 04. 2012 12:50) Reagovat
Tak já jsem vegetariánka a je pravda, že čwlověk si více musí hlídat bílkoviny, aby mu nic nechybělo, ale namáhavé je to jen ze začátku. Když zjistíte, jak všechno máte a nemáte jíst, tak si zvyknete a stravujete se normálně. Já se cítím rozhodně líp, co jsem vegetariánka.
Kačka, (02. 10. 2012 06:30) Reagovat
Já jsem se také dala na vegetariánství. Je to zatím jen několik týdnů, ale také si myslím, že mi to prospívá. Navíc dnes je hodně dostupných informací, takže pokud člověk trochu přemýšlí, sestaví se jídelníček bez problémů tak, aby mu v něm nic nechybělo.
VENDY, (18. 04. 2012 09:10) Reagovat
To stačí. Nejlepší přísun vitamínu je v podobě ovoce a zelenina. Nejsme moc pro užívání potravinových doplňků. Jo, chápu, že když je někdo chudokrevnej, měl by brát železo. Nebo když mu chybí jiný minerál či vitamín, ale jinak je to zbytečný.
KLÁRA, (20. 04. 2012 10:00) Reagovat
Poslední měsíc se snažím jíst celkově vyváženou stravu. Pravidelně, hodně vody, ovoce a zeleniny a cítím se mnohem líp. I moje věčně podrážděné nálady ustoupily. Nikdy bych nevěřila, jak málo stačí.
ERIKA, (21. 05. 2012 07:05) Reagovat
Je to tak, já jedla vcelku zdravě už delší dobu, ale pořád to nebylo ono. Nevěděla jsem, co mi chybí k úplné spokojenosti, až mi jednoho dne došlo, že málo piju. Začala jsem pít hodně - vodu, čaje a cítím se mnohem lépe. Mám energii, nebolí mě hlava atd. Někdy stačí málo...
JIRKA, (25. 05. 2012 08:36) Reagovat
Hodně lidí nedodržuje pitný režim a pak se diví, že se necítí dobře. Říkám to manželce pořád. Vypije víc kafe než jakékoliv jiné tekutiny.
KATKA, (30. 05. 2012 03:18) Reagovat
Nejenže se člověk s nedostatečným množstvím tekutin cítí hůř, ale také si zadělává na mnoho problémů. Vznikají tak i kameny močových cest.
Jane, (23. 07. 2012 06:43) Reagovat
V posledních týdnech, možná dokonce měsíců jsem se cítila hodně malátně a pořád unavená. Až jsem se začala bát, jestli netrpím nějakou vážnou nemocí. Poté jsem se více zaměřila na pitný režim a únava a malátnost zmizela.
Antonín, (08. 06. 2012 13:09) Reagovat
Dříve také neměli lidi potravinové doplňky a taky se bez nich obešly. Myslím, že je dneska lidé moc přeceňují. Já se snažím jíst ovoce a zeleninu a jsem přesvědčený, že pokud nebudu mít nějakou nemoc, žádné vitamíny mi chybět nebudou.
Libuše, (13. 08. 2012 10:56) Reagovat
Dříve se ale lidé také dožívali podstatně menšího věku a celkově se tak nedbalo o zdravou a vyváženou stravu.
František, (20. 08. 2012 07:55) Reagovat
Stačí ale dodržovat zásady zdravé výživy. Potravinové doplňky mi přijdou zbytečné.
Johana, (27. 08. 2012 09:46) Reagovat
Tak když někomu schází nějaký minerál či vitamín v krvi, třeba železo u chudokrevných, tak pak je žádoucí to podpořit nějakými potravinovými doplňky.
ewa, (11. 09. 2012 13:38) Reagovat
Potravinové doplňky není ale dobré užívat dlouhodobě. Všechny vitamíny se vám stejně do krve nevstřebají.
petra, (04. 10. 2012 06:30) Reagovat
Také jsem musela brát železo, když jsem byla chudokrevná, ale ne ve formě potravinových doplňků, ale tablet, které jsou speciálně pro doplnění železa. Myslím, že je zbytečné brát potravinové doplňky, kde jsou všechny vitamíny, když člověk potřebuje třeba jen jednu složku.
Ženata, (09. 10. 2012 06:14) Reagovat
Tak ono dlouhodobé užívání také stojí hodně peněz. Já vitamínové doplňky nasazuju dětem, když začne řádit chřipkové období.
Bedřiška, (24. 10. 2012 08:10) Reagovat
Tak ty tablety železa jsem také při chudokrevnosti brala. Nevím, jestli existuje více provedení nebo jen jedno, ale ty, co jsem brala já, byly pěkně hnusný. Zvedal se mi z nich žaludek.
Marcela, (21. 11. 2012 13:46) Reagovat
U chudokrevnosti je hlavně důležitý zjistit, čím je způsobená. Já měla druhotnou, to znamená, že se přidružila a nebyla sama od sebe. Musela jsem také brát železo, ale zároveň vyřešit prvotní problém.
Zdena, (11. 02. 2013 07:06) Reagovat
A jaké příčiny může mít chudokrevnost. Myslela jsem, že se prostě netvoří červené krvinky a tím vznikne.
lin, (27. 02. 2013 10:17) Reagovat
ale tak to musí mít nějakou příčinu, u anémie třeba může být podezření na okultní krvácení do konečníků, což souvisí někdy se závažnějším onemocněním, nebo v důsledky leukemie se objeví anemie, ale často jsou příčiny banální, třeba silnější menstruace u žen atd.
Gábina, (06. 06. 2012 06:04) Reagovat
Na příjem tekutin jsem také hrozná. Když jsem doma, tak se snažím cíleně hodně pít, i když se mi vůbec nechce, ale jakmile jsem v práci, nebo mám starosti, tak pití absolutně vypouštím, jakoby moje tělo potřebovalo jen minimum. To s jídlem to tak nemám.:)
Eva, (10. 07. 2012 07:14) Reagovat
Mám také hrozný pitný režim a prý to zpomaluje proces hubnutí. A pak se divím, že to nejde ani za nic.
Lenka, (17. 07. 2012 03:44) Reagovat
Já jsem zvyklá odmalička hodně pít. Pořád mám žízeň a vypiju daleko více než jen dva litry vody.
Hanka, (14. 08. 2012 10:31) Reagovat
Mě dokonce kamarádka vyprávěla, že její kamarád má nějakou nemoc, při které musí hodně pít. Teď nevím, jestli musí, jakože mu to stanovil lékař, nebo má pořád žízeň. Je to zajímavý, co všechno je za nemoci a různé poruchy, o kterých člověk normálně neslyší.
Lucka, (05. 09. 2012 14:21) Reagovat
Také jsem to slyšela a právě to mě donutilo začít víc pít. Zvykla jsem si na to, a i když jsem zase tolik nezhubla, cítím se líp. Nejsem tak často unavená.
Kateřina, (13. 02. 2013 15:33) Reagovat
Chtěla bych také podpořit hubnutím pravidelnějším pitným režimem, nebo spíš bych chtěla zezačátku pít co nejvíce, abych se i trochu pročistila, akorát jsem někde četla, že zase nadměrné pití může mít na organismus špatný vliv. To nechápu. Co by se mi mohlo stát a kolik toho tedy mohou vypít?
Pavla, (07. 03. 2013 06:51) Reagovat
Všeho moc škodí a i tekutin by člověk neměl přijímat nadměrně. Je to zátěž pro ledviny a pokud to opravdu hodně přeženete, můžete si způsobit otok mozku. Záleží i na vaší váze a také na ročním období (v létě se více potíte, takže můžete vypít více tekutin). Já myslím, že když za celý den vypijete 4 - 5 litrů, nevadí to.
Nový příspěvek
Copyright 2006–2019 © Vitamín-A.cz
Kontakty